بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
سئو

ابزارهای سئو سایت | معرفی 25 ابزار رایگان سئو در 2023

ابزار سئو سایت

سئو کردن مطالب برای وبسایت‌ها بسیار حیاتی است، زیرا باعث افزایش قابلیت مشاهده وبسایت شما توسط موتورهای جستجو می‌شود. این کار بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. از طریق استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهبود سرعت بارگذاری سایت، بهینه‌سازی تصاویر و محتوا و ایجاد لینک‌های ورودی موثر، مطالب شما مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرد و به افزایش ترافیک وبسایت شما کمک می‌کند. در ادامه به برخی ابزار های رایگان که برای اینکار اختصاص داده شده اند را معرفی میکنیم.


انجام خدمات سئو سایت بصورت حرفه ای


1. نوار ابزار SEO MozBar

MozBar، یک افزونه رایگان کروم است که می‌توانید پس از ایجاد حساب کاربری از آن استفاده کنید، این افزونه اعتبار صفحه، اعتبار دامنه و امتیاز هر صفحه یا سایت را به شما می‌گوید.

2. ابزار وب مستر بینگ

Bing Webmaster Tools گستره ای از ویژگی های SEO، از جمله ردیابی بک لینک، تحقیق کلمات کلیدی و ممیزی سایت را ارائه می دهد. افزونه ارسال URL  Bing برای وردپرس به طور خودکار URL های جدید را از سایت شما به فهرست Bing ارسال می کند تا بیشتر قابل مشاهده باشند.

3.  SEO Review Tools

SEO Review Tools یکی از جامع ترین مجموعه ابزارهای سئو رایگان است. دارای بیش از 67 ابزار مختلف با ویژگی های خاص، از جمله ابزارهای فنی سئو و ابزارهای سئو محتوا است. شما اساساً می توانید بسته به نیاز خود انتخاب کنید که از کدام یک استفاده کنید.

ابزارهای سئو سایت معرفی 25 ابزار رایگان سئو در 2023

4. AnswerThePublic

هنگامی که یک کلمه کلیدی یا URL را تایپ می کنید، AnswerThePublic لیستی از ایده های مرتبط با کلمه کلیدی را در قالب عبارات و سوالات ارائه می دهد. اینها سرفصل های خوبی برای بازاریابی محتوا در پست های وبلاگ و صفحات پرسش و پاسخ هستند. سپس می توانید یک فایل CSV را با کلمات کلیدی دانلود کنید و آن را تحلیل کنید.

5. WordStream Free Word Keyword Tool

ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream کلمات و عبارات هدف توصیه شده را برای گنجاندن در استراتژی SEO شما ارائه می دهد. یک کلمه کلیدی یا URL وب سایت خود را وارد کنید تا لیستی از صدها توصیه و رتبه بندی دشواری کلمات کلیدی را دریافت کنید. این یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی کوتاه و بلند برای هدف قرار دادن جمعیت هدف است.

6. keyword tool

keyword tool یکی دیگر از ابزارهای عالی تحقیق کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ و همچنین یوتیوب، آمازون و پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله X و Pinterest است.

7. seed keywords

Seed Keywords متفاوت از سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. Seed Keywords به جای ارائه کلمات کلیدی و ترافیک جستجو و معیارهای حجم آنها، از جمع سپاری استفاده می کند. شما از مردم می‌خواهید خود را در یک سناریوی فرضی تصور کنند و بپرسید که اگر در آن سناریو بودند، چه چیزی را جستجو می‌کردند. این به شما کمک می کند تا بفهمید بازار هدف شما چه چیزی را جستجو می کند تا بتوانید کلمات کلیدی مناسب را در مطالب خود بگنجانید.

8. Ubersuggest free keyword suggestions

Ubersuggest یک ابزار رایگان است که پیشنهادهای کلمات کلیدی را بر اساس URL یا کلمه کلیدی مورد نظر شما ارائه می دهد. Ubersuggest لیست بلندبالایی از ایده‌های کلیدواژه را به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها برای تولید ایده‌های محصول و جذب ترافیک واقعی بیشتر استفاده کنید.

9. Amazon Keyword Research by Helium

این ابزار علاوه بر حجم جستجو، تعداد تخمینی محصولات رقیب، نوع تطابق و فراوانی کلمات مرتبط را نیز به شما می گوید. این یک ابزار عالی برای بهبود رتبه بندی جستجوی آمازون شما است.

ابزارهای سئو سایت معرفی 25 ابزار رایگان سئو در 2023

10. BrightLocal

BrightLocal مجموعه ای از ابزارهای رایگان SEO محلی را برای مشاغل کوچک ارائه می دهد. این ابزارهای رایگان بینش خوبی از موقعیت محلی فعلی شما ارائه می دهند و مناطقی را برای بهبود شناسایی می کنند.

11. Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider یک ابزار سئوی رایگان است که وب سایت شما را برای یافتن لینک های غیر مفید و سایر مسائل سئو که ممکن است به تجربه بد کاربر منجر شود و در نتیجه به رتبه بندی شما آسیب برساند، تجزیه و تحلیل می کند. Screaming Frog حداکثر 500 URL را به صورت رایگان بررسی می کند و به شما می گوید که کدام صفحات نیاز به توجه دارند.

12. Yoast SEO

Yoast SEO یک افزونه رایگان برای کاربران وردپرس و Shopify است. این به شما کمک می کند تا داده های ساختار یافته را به صفحات وب سایت خود اضافه کنید. اساسا، Yoast اطمینان حاصل می کند که از کلمه کلیدی خود در مکان های مناسب مانند سرفصل ها، متا تگ ها، توضیحات متا و غیره استفاده می کنید.

13. RankMath

RankMath یک افزونه سئو همه کاره برای مشاغل بزرگ و کوچک در وردپرس است. می توانید از یک حساب کاربری رایگان استفاده کنید که دارای 18 نوع قالب از پیش تعریف شده و ادغام کامل با کنسول جستجوی Google، Divi و Elementor است. همچنین می توانید ممیزی های اولیه سئو را انجام دهید.

14. GTmetrix

GTmetrix یک ابزار سئو رایگان است که سایت شما را برای مشکلات سرعت، عملکرد و ساختار سایت بررسی می کند.

15. Google SERP Snippet Optimization Tool

Google SERP Snippet Optimization Tool یک ویرایشگر سریع است که به شما کمک می کند عناوین و توضیحات بهینه سازی شده را بنویسید. همانطور که متن را در ویرایشگر وارد می کنید، ابزار SEO رایگان به شما نشان می دهد که در جستجوی گوگل چه شکلی است.

16. Merkle

Merkle عمدتاً یک شرکت تجربه مشتری است که به شدت به سمت داده های تجارت متمایل است. با این حال، چند ابزار سئوی رایگان نیز دارد که به شما کمک می کند محتوای سایت خود را برای ترافیک از طریق جستجوی گوگل بهینه کنید.

17. Google Analytics

Google Analytics  یک ابزار تحلیلی قدرتمند است که شامل معیارهای سئو می‌شود تا به شما بینشی در زمان واقعی از عملکرد و دیده شدن وب‌سایتتان در جستجو بدهد. این به شما نشان می دهد که افراد برای رسیدن به سایت شما چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند.

ابزارهای سئو سایت معرفی 25 ابزار رایگان سئو در 2023

18. Google Search Console

Google Search Console یک ابزار رایگان تجزیه و تحلیل وب سایت است که به طور خاص به عملکرد وب سایت شما در جستجوهای Google اختصاص داده شده است.

19. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner دارای دو عملکرد اصلی است: یافتن کلمات کلیدی جدید برای هدف و تحقیق در مورد حجم جستجوی تخمینی و پیش بینی کلمات کلیدی انتخابی شما. حجم جستجو، کلمات کلیدی و عبارات مرتبط و میزان رقابت هر کلمه کلیدی را به شما می گوید.

20. Google Trends

Google Trends یکی دیگر از ابزارهای عالی تحقیق کلمات کلیدی برای استراتژی سئوی شما است. موضوع یا عبارتی را وارد کنید و Google Trends نمودارهای خطی را به شما نشان می دهد که اوج و کاهش حجم جستجو را برای آن عبارت نشان می دهد. همچنین به شما می گوید که در کجای دنیا این عبارت ترند است و همچنین کلمات کلیدی مرتبط با ترند را برای شما میاورد.

21. Google Business Profile

Google Business Profile  یک ابزار سئو محلی رایگان مهم است. با استفاده از آن، می‌توانید فهرست Google خود را ایجاد و مدیریت کنید که وقتی کسی کسب و کار شما را جستجو می‌کند به شما نشان دهد.

22. PageSpeed Insights

PageSpeed Insights یک ابزار تشخیصی است که به شما کمک می کند تا مشکلات سئو را با زمان بارگذاری صفحه شناسایی کنید. اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول بکشد، رتبه سئو شما کاهش می یابد. به سادگی URL خود را وارد کنید تا یک ممیزی سئو و لیستی از توصیه ها برای بهینه سازی سایت خود برای عملکرد بهتر دریافت کنید.

23.  Free Backlink Checker SEO Tool

آدرس وب سایت خود را در ابزار جستجوگر رایگان  Free Backlink Checker SEO Tool وارد کنید تا متوجه شوید کدام سایت ها به سایت شما پیوند دارند. علاوه بر ردیابی بک لینک های خود، می توانید URL یک رقیب را نیز وارد کنید تا ببینید چه کسی به سایت آنها لینک می دهد.

24. HARO

HARO یک وب سایت است که هدف آن ارتباط خبرنگاران با منابع است. به این ترتیب، این یک مکان عالی برای ایجاد روابط با مطبوعات است، که می توانند نه تنها تبلیغات تجاری شما را ارائه دهند، بلکه به وب سایت شما نیز بک لینک دهند.

25. Sonar

با Sonar کلمات کلیدی توصیه شده مرتبط با محصول خود، حجم جستجوی تخمینی و محصولات مرتبط را از قبل در آمازون بیابید.  اگر به دنبال بهبود رتبه جستجوی آمازون خود هستید یا درک بهتری از رقابت دارید، این ابزار عالی است.

سخن پایانی:

امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه اگر شماهم پیشنهادی دارین و از ابزار های سئو دیگه اطلاع دارین لطفا برامون داخل کامنت ها بگین. شما عزیزان میتوانید برای سفارش خدمات سئو سایت به وبسایت آژانس تبلیغاتی زینوس مراجعه کنید و با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و در کمترین زمان قرارداد خود را ببندید.

نویسنده

زهرا بخت پرور

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *